Saturday, December 25, 2010

Suratan Takdirku.....


Suratan takdirku…..


Ketenangan yang ku dambakan,
Tiada pernah mampu,
Untuk ku lenyapkan,
Acap kali ketenangan itu hadir,
Pasti tiada mampu bertahan,
Bertandangnya ia hanya seketika Cuma,
Sedangkan aku impikan selamanya,


Inilah suratan takdirku,
Namun mengapa ianya terjadi padaku,
Aku juga ingin seperti insane-insan lain,
Yang sering ditemani kebahgiaan,
Andai ianya suratan buatku,
Aku terima seadanya,




Ketulusan yang ku tabur,
Sering disalah erti oleh mereka,
Yang tiada pernah mengerti,
Apa yang telahku curahkan,
Mengapa penghinaan yang aku terima,
Adakah ketulusan yang kuberikan,
 Tiada ertinya……….


Aku sedar,
Aku hanyalah insane yang sepi,
Sepi yang sengaja disemai,
Dibajai oleh mereka,
Mampukah sinar bahagia,
Melenyapkan kuntuman sepi yang tersemai ini?


Aku tetap berharap,
Hadirnya insane yang setulus a’yob,
Member cahaya harapan buatku,
Yang semakin suram cahayanya,

Aku yakin pada kehendakmu,
Dan aku akan tetap berharap,
Agar nur kasih bersulam bahagia,
Akan memancar terang untukku,
Walau berkurun lamanya,
Sangup aku menanti…….

No comments:

Post a Comment