Thursday, April 18, 2013

Cetusan Rasa....


Cetusan Rasa

Kemanisan saat munculnya dirimu disisi,
Merubah segala yang terlindung ertinya,
Hanya aku yang bisa mentafsirnya,
Cetusan rasa kian mengharum mekar,
Kelopak debunga tersenyum ayu,
Menyaksi girangnya hati kecil ku ini.

Hadirnya cahaya yang menyilau mata,
Menemani pawana yang asyik berlagu,
Kilauan mentari terukir senyum,
Bersama menyaksi awan yang menyatu.

Dikau hadir disaat aku kehausan,
Dikau tiba diwaktu aku  kedinginan,
DiKau muncul takkala aku memerlukan,
Dikau sentiasa ada pabila aku kesepian

Biar engkau jauh dari pandangan,
Namun sentiasa mendekat dihati,
Senyumanmu sering menghibur laraku,
Buat merawat kerinduan di jiwa.

Inilah yang aku impikan,
Inilah cetusan rasaku,
Lahirnya dari sekeping hati yang tulus,
Sesuci kelopak mawar yang mengharum,
Biar ianya hanya sesaat Cuma,
Namun……
Rasa yang tercipta ini,
Akan kekal abadi selamanya,
Bersatu bersama nyawaku ini…


....Lanang Ks....

No comments:

Post a Comment